garderobskollen.blogg.se

Inspiration till outfits som följer årstiderna. Jag arbetar på kontor och har snabbt fått lära mig att det är otroligt viktigt hur man klär sig. Hur vill man bli uppfattad av kollegor och klienter? Mitt mål är att uttrycka min personlighet samtidigt som jag alltid är mån om att jag ska se professionell och elegant ut.

Lyxigt och kontraster

Kategori: onsdag

 
Idag hade jag ett viktigt möte på jobbet och ville därför få till en stram och elegant look.
Tyvärr får det även idag bli en inspirationsbild på kostymen.
Häromdagen fyndade jag en helt fantastisk kostym i svart tyg som såg präglat ut i mönstret.
Setet kom från Costa 8 Mani och kändes riktigt lyxig, även om det totalt kostade strax under
2000 för både byxa och kavaj. En riktigt power-look!
Eftersom det var ganska mycket detaljer i tyget och med örhängena valde jag en
bakåtkammad ganska stram ponytail. Det är alltid ett bra knep att jobba med kontraster.
 
Kostym - inspirationsbild
Väska - Dolce Gabbana, devotion bag, medium
Läppstift - Make up store
Örhängen - Lily and rose
Kommentera inlägget här: