garderobskollen.blogg.se

Inspiration till outfits som följer årstiderna. Jag arbetar på kontor och har snabbt fått lära mig att det är otroligt viktigt hur man klär sig. Hur vill man bli uppfattad av kollegor och klienter? Mitt mål är att uttrycka min personlighet samtidigt som jag alltid är mån om att jag ska se professionell och elegant ut.

Dagens outfit en sensommarfredag

Kategori: fredag

 
Äntligen är det FREDAG! Som jag har längtat denna trötta vecka!
Hoppas innerligt att detta är sista veckan man känner sig ringrostig efter semestern.
Jag längtar efter "flowet" som kommer igång när man får mycket att göra och dagarna går undan.
Det värsta jag vet är att "leta" arbetsuppgifter efter semestern, när man egentligen bara vill ut i friheten igen. Svårt att hitta ett bra fokus under den perioden.
 
Anyway, mitt tema för dagens outfit blev - fredagen till ära - givetvis champagne!
Jag känner redan att tröjvalet kanske är lite väl varmt (enligt min väder-app skulle det bli 14 grader idag, men det känns som 25!). Mentalt har jag redan ställt om till höstmodet. Det känns helt fel med ljusgult och ljusrosa när man väl ställt in sig på mer jordnära och varmare färger - som ju alltid kommer tillbaka på hösten i olika tappningar.
 
Ha en toppenbra fredag! Nu är äntligen bloggen igång - det känns fantastiskt!
 
Stickad topp: H&M
Scrunchie med scarfdetalj: H&M
Ballerinaskor: H&M
Svart pennkjol: Missguided
Klocka: Calvin Klein
Kommentera inlägget här: